از زمانی که Seth Godin کتاب اسم آنلاین خود را به نام “Unleashing the Ideavirus” در سال ۲۰۰۰ منتشر کرد، صنعت بازاریابی محتوا ” شاه” لقب گرفت. مردم به این دلیل از قدرت بازاریابی محتوا استقبال کردهاند که به جای تبلیغات آزاردهنده و ناخواسته میتوانند تبلیغاتی را ببینند که اطلاعات ارزشمندی در اختیار آنها قرار می دهد و چیزی به آنها اضافه میکند.
علاوه بر اینها به گفته ”Seth Godin ” بازاریابی محتوا تنها روش از بازاریابی است که هنوز کار می کنند.
آمار و ارقام زیر به شما نشان می دهدکه این جمله کاملاً درست است و مبالغه ای درکار نیست.
موسسه بازاریابی محتوا گزارش می دهد که از هر ۱۰ نفر ۸ نفر، خود را خواننده وبلاگ می دانند و ۲۳ درصد از تمام زمانی که به صورت آنلاین در شبکه های مجازی آنلاین هستند را صرف خواندن محتوا در شبکههای اجتماعی، سایت ها و رسانه های اجتماعی میکنند .
۷۷ درصد از کاربران اینترنت وبلاگ ها را مطالعه می کنند .
حدود ۲۰۰ میلیون نفر از کاربران اینترنت از اد بلاکر ها ( مسدود کننده های تبلیغاتی ) استفاده می کنند
یکی از سه دلیل اصلی که مردم برند ها را در شبکه های اجتماعی دنبال میکنند، محتوای جذابی است که برندها هر روزه در حال تولید آن هستند
۸۲ درصد افراد میگویند نسبت به برندی که تولید محتوا قوی دارد احساس بهتری دارند و اگر بخواهند از خدمات یا محصولات آن صنعت استفاده کنند، احتمالا از شرکتهایی خرید میکنند که تولید محتوا قوی تری دارد
۹۰% از مخاطبین محتوای سفارشی، این نوع محتوا را مفید می دارند و ۷۸ درصد از آنها معتقدند که شرکتها و سازمانهایی که محتوای سفارشی را تولید میکنند علاقمند به ایجاد روابط خوب و اعتماد سازی مثبت با آنها هستند
شرکتهایی که وبلاگ دارند ۶۷ درصد بیشتر از شرکتهایی که به وبلاگ ندارند، دیده می شوند.
۸۰ درصد از صاحبین کسب و کار ترجیح میدهند اطلاعات شرکت خود را به عنوان مقاله های متنوع انتشار دهند تا اینکه بخواهند از تبلیغات استفاده کنند .
در طی این سالها کسب و کارها، اثر مفیدی که بازاریابی محتوا به عنوان یک قسمت از استراتژی بازاریابی آنها ایفا کرده است را متوجه شدند. میخواهیم به شما مزایای اجرای یک استراتژی بازاریابی محتوا برنامهریزی شده و سنجیده برای کسب و کار موفق را توضیح دهیم .
اگر در صنعت خود تازه وارد هستید یا به تازگی محصولات خود را معرفی کرده اید، قدرت بازاریابی محتوا میتواند به شما کمک کند تا بازار هدف خود را شناسایی کرده و با ایجاد ارتباط عمیق با مخاطبین خود آنها را به مشتریان احتمالی خود تبدیل کنید .
با تولید محتوا و انتشار و توزیع مناسب آن می توانید مشکلات و موضوعاتی که مخاطبین شما درگیر آنها هستند را بررسی و به آنها راهحلهای مناسبی ارائه کنیم. از این طریق میتوانید محصولات یا خدمات خود را از طریق محتوای ارزشمند به فروش برسانید
در عین حال با ایجاد اعتماد و اعتبار در صنعت کسب و کار خود، مشتریان خود را حفظ کنید و مشتریان بیشتری را جذب کنید .
ارائه محتوای ارزشمند به بازار هدف کسب و کار شما می تواند باعث بیشتر دیده شدن شما شود
وبلاگ خود را به مرکزی برای حل کردن مشکلات و معضلات مخاطبین خود تبدیل کنید. آن وقت است که وبلاگ شما معتبر تر و مشهور تر می شود . این وقتی اتفاق میافتد که محتوای شما به اندازه کافی اشتراک گذاری شده باشد و یا مخاطبین خود آن را به هم معرفی کنند.محتوا جذاب یکی از بهترین ابزار برای جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی است. مخاطبین شما اگر محتوای شما را جذاب بدانند حتماً از طریق شبکه های اجتماعی سایت شما را پیدا می کنند و مشتاقانه وبلاگ شما را مطالعه می کنند .
روش دیگری که ما به شما پیشنهاد می کنیم منتشر کردن محتوای خود در سایت هایی با ترافیک های بالاست. این به شما کمک می کند تا در معرض مخاطبین جدید قرار بگیرید. آنها میتوانند مشتریان احتمالی کسب و کار شما نیز باشند. البته همه اینها به شرطی است که محتوای شما به اندازه کافی ارزشمند باشد .
قدرت بازاریابی محتوا این امکان را به شما میدهد که شما نقاط قوت و برتری های حود را نسبت به رقبای خود و در صنعت خود به نمایش بگذارید. این به شما کمک میکند تا اعتماد را برای مخاطبین خود در وحله اول و سپس برای موتورهای جستجو ایجاد کند.
اولاً، شما از طریق قدرت بازاریابی محتوا ، تصویر برند خود را به عنوان یک متخصص بر رهبر بازار و برندی که اطلاعات موفق و مفیدی را در اختیار مخاطبین خود قرار می دهد معرفی می کنید. اگر مخاطبین شما به شما اعتماد کنند ودرنتیجه آن، پذیرای کمپین های بازاریابی شما نیز خواهند بود .
ثانیا، مخاطبین شما با مطالعه وبلاگ شما و ماندن در صفحه وبسایت شما، این سیگنال را به موتور های جستجو می دهند که مخاطبین شما از شما راضی هستند و محتوای شما را ارزشمند می دانند.
شما با قدرت بازاریابی محتوا می توانید مقاله هایی را به عنوان وبلاگ منتشر کنید که دارای کلمات کلیدی خاصی هستند که می خواهید برای آنها رتبه بندی بگیرید .شما از کلمات مناسبی برای مقاله های وبلاگ خود استفاده کنیدتا موتورهای جستجو به شما اعتماد کنندکه شما مرتبطترین محتوا را به جستجوگران ارائه می دهید و این باعث می شود که رتبه بندی بهتری را برای شما در نظر بگیرند . فراموش نکنید با کلمات کلیدی که در مقاله خود گنجانده ای میتوانید پیوند ایجاد کنید و رتبه بندی خود را تحت تاثیر قرار دهید .
جدا از مقالاتی که در وبلاگ یا وب سایت خود قرار می دهید، بازاریابی محتوا این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید از قالب ها و انواع مختلفی از محتوا در استراتژی خود استفاده کنید . کتاب های الکترونیکی ، ویدیو های آموزشی و پادکست ها می توانند گزینه های خوبی باشند .
باز هم تاکید میکنیم فراموش نکنید هدف بازاریابی محتوا ایجاد مشتری برای کسب و کار شما است پس در طول محتوایی که منتشر میکنید راه های ارتباطی با قسمت فروش را تعبیه کنید. این به شما کمک می کند تا به مخاطبین خود بفهمانید که شما همیشه کنار آنها هستید و می توانید همه سوالات آنها را در مورد محصولات و خدمات خود پاسخ دهید.