بازاریابی محتوا چیست ؟

بازاریابی محتوا

حتما تا الان تعریف هایی پر از اصطلاحات و با شروط زیادی مطالعه کرده اید . من تصمیم دارم به جای تعریف بازاریابی محتوا یک داستان برایتان تعریف کنم .

در ده نوزدهم میلادی آندره و ادوارد میشلین در فرانسه به فروش لاستیک های خودرو مشغول بودند. در آن زمان حدود ۳ هزار خودرو در جاده ها وجود داشت و آنها از فروش لاستیک ها راضی نبودند. مشخصا تنها راه فروش بیشتر آنها وجود خودرو های بیشتر در جاده ها بود. بنابراین برای ترغیب مردم به گشت و گذار در کشور که طبعاً تقاضای بیشتر برای خودرو را در بر داشت، آنها راهنمای رانندگی در فرانسه را تولیدکردند. این راهنما به این شکل کار می‌کرد که بهترین هتل ها و رستوران ها را برای اقامت بهتر، همراه با نقشه راه، تعمیر و تعویض لاستیک، لیست مکانیکی ها و پمپ بنزین ها را پیشنهاد می کرد.

آنها تصمیم گرفتند این راهنما را راهنمای میشلین بنامند. این راهنما از اولین و بهترین نمونه های بازاریابی محتوا تا به امروز است .

این راهنما که حدود یک قرن پیش توسط یک تولید کننده لاستیک منتشر شد، امروزه به یکی از معروف ترین سیستم های رتبه بندی رستوران ها در جهان تبدیل شده است.

بودن اسم شما در این راهنما  به کسب و کار شما را اعتبار می دهد. گرفتن ستاره از این راهنما آرزوی بهترین رستوران های جهان است. اگر رستورانی از این راهنما سه ستاره دریافت کنند، یعنی این رستوران ارزش این را دارد که شما در سفرتان از آن لذت ببرید. جدا از این راهنمای موفق، آنها به بزرگترین تولیدکنندگان تایر در جهان تبدیل شدند.

 بازاریابی محتوا را میشود به همین سادگی تعریف کرد . بازاریابی محتوا یک مفهوم پیچیده نیست.

تولید و انتشار محتوای ارزشمند، آموزشی و مرتبط با بازار هدف کسب و کار شما یعنی تولید محتوا.

وقتی شما برای کمک به حل مشکلات مخاطبین خود به اهمییت میدهید ، اعتماد آنها را جلب می کنید و آن ها را به مشتریان احتمالی کسب و کار خود تبدیل می‌کنید. بنابراین وقتی آنها به تصمیم گیری برای خرید  محصول یا خدمات مرتبط شما فکر می‌کنند شما اولین برندی هستید که آنها برای خرید به آن فکر می کنند.

نکات کلیدی بازاریابی محتوا

نکات کلیدی بازاریابی محتوا

1.تولید و انتشار منظم و مداوم محتوای ارزشمند و مرتبط

فراموش نکنید بازاریابی محتوا  استراتژی بلندمدتی است. شما نمی توانید با چند بار تولید محتوا بازاریابی کنید و این وقتی ممکن است که شما این کار را به صورت بلندمدت و مداوم انجام دهید. انتشار منظم مداوم به شما کمک می‌کند تا روابطی عمیق تر و قوی تر با مخاطبین خود برقرار کنید .

به گفته آویناش کاوشیک از گوگل، “محتوا هر چیزی است که به زندگی خواننده ارزش می بخشد.” بازاریابی محتوا به مخاطبین شما این را می رساند که این در مورد آن ها و مشکلاتشون و راه حل های شما که  برای مشکل های آنهاست؛ نه در مورد شما یا خرید و فروش.

2.انتشار و توزیع محتوا

محتوای شما در بین ۳ میلیون محتوایی که هر روز در حال انتشار هستند باید مخاطبین دقیق خود را پیدا کند و  باید مطمئن شوید مکان انتشار آن محتوا مکان تجمع مخاطبین هدف شما نیز هست.

هم نشری (syndication ) یکی از راههای انجام این کار است زیرا به شما این امکان را می دهد تا محتوای خود را مجدداً در وب سایت ثالثی انتشار دهید .

انتشار و توزیع محتوا

هدف ما پیدا کردن وب سایت های پرطرفدار با رنک و امتیاز های بالایی در نیچ بازاریابی شما که فکر می‌کنید محتوای شما لایق بودن در دامنه‌ای آنها است، میباشد. هم نشری (syndication ) به این شکل کمک می کند تا محتوای شما در دسترس مخاطبان هدف شما قرار گیرد و در معرض دید بیشتری باشد.

یکی از مهمترین کارها که حتماً باید آن را در انجام دهید، گذاشتن دکمه های اشتراک گذاری محتوای شما در شبکه های اجتماعی در قسمت های مهم محتوای خود است. شما با این کار به مخاطب امکان می دهید بسیار سریع و آسان محتوای شما را انتشار دهد و بتواند به سادگی محتوای شما را پیدا کند .

3.کسب و حفظ یک مخاطب  هدف

بازاریابی محتوا

برای ایجاد محتوای مرتبطی که به اهمیت آن اشاره کرده‌ایم، شما باید بدانید که محتوا را برای چه کسی تولید می‌کنید شخصیت مخاطب شما به چه شکل است شما باید مشکلات آنها را بدانید و راه حل های مناسبی به آنها پیشنهاد دهید.

به آنها بگویید که چگونه می‌توانند به محتوای شما دسترسی داشته باشند و باید این را بدانید که آنها چگونه در هنگام تصمیم گیری خرید فکر می کنند و به چه عواملی توجه میکنند. بازاریابی محتوا فقط مربوط به یافتن مشتریان بالقوه نیست بلکه با تولید محتوای ارزشمند و مداوم شما مشتریان فعلی خود را نیز راضی نگه میدارد و به آنها این ارزش را می دهید تا آنها برند شما را فراموش نکند .

 4.سود بخشی به محتوا

 اگرچه بازاریابی محتوا  به سختی فروش در تبلیغات نیست اما هدف اصلی پیدا کردن به مشتریان بالقوه برای خرید خدمات و محصولات کسب و کار شما است. باید مطمئن شوید که تیم شما بر روی محتوای ارزشمندی که مبتنی بر داده ها است و به خوبی نوشته شده تمرکز دارد. باید به عنوان تولید کننده محتوا، بتوانید با بروز نگه داشتن دانش خود در مورد الگوریتم های رتبه بندی گوگل و سایر موتورهای جستجو، استانداردهای خاصی را برای محتوای خود رعایت کنید.

هر چقدر محتوای شما برای کاربران اینترنت مفیدتر باشد، شما رتبه بندی بالاتری در SERP خواهید داشت. این امر می تواند بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت شما هدایت کند و شما می توانید آن را به عنوان فرصتی برای ارتباط گیری موثر و ارزشمند با مخاطبین خود برقرار کنید و آنها را در نهایت به مشتریان احتمالی برای کسب و کار خود تبدیل کنید.

دیدگاه ها بسته شده است